Guten Appetit

sobota, 9 marca 2013

Pstrag pieczony w folii z rozmarynem, cytryną i czerwoną papryką. Wartości zdrowotne ryb


Nie przepadam za pstragiem, w ogóle za rybami słodkowodnymi. Dzisiejsze danie obiadowe to czysty przypadek. Lada chłodnicza z rybami w moim sklepie zwykle pełna ryb, dziś zapraszała do kupna jedynie pstrąga i pangi. Pangi z wiadomych względów nigdy nie kupuję, a ponieważ od kilku dni była zaplanowana ryba, w koszyku wylądowały pstrągi.
Zastanawiałam się jak je upiec, żeby to delikatne, dla mnie bez smaku mięso nabrało jakiegoś charakteru. Wybór padł na rozmaryn i paprykę.
Bez wielkiego nakładu pracy wyszło bardzo smakowite danie. Na pewno do powtórzenia.

Składniki na 2 porcje:
2 średnie pstrągi (około 700 g)
1 cytryna
1 czerwona papryka
2 gałązki rozmarynu
4 ząbki czosnku
koperek, sól, pieprz
oliwa

Wykonanie:
  • Ryby dokładnie opłukać i osuszyć. Gdy pokryte są śluzem, przy pomocy wody z octem usunąć go.
  • Rybę natrzeć solą i pieprzem, wewnątrz również.
  • Przyciąć 2 odmierzone kawałki foli i ułożyć na nich ryby. Do środka włożyć po gałązce rozmarynu, po 2 ząbki czosnku i parę wiórków masła.
  • Z papryki wyciąć gniazda nasienne i pokroić ją w cienkie paseczki. Koniecznie cienkie, żeby papryka zdążyła się upiec. Paprykę ułożyć dookoła ryby. Skórę ryby naciąć wielokrotnie pod skosem i w każde nacięcie włożyć po kawałku cytryny. Posypać koperkiem. Zagiąć folię tworząc pakiecik.
  • Piekarnik nagrzać do 200 ° C. Włożyć ryby do nagrzanego piekarnika i piec około 25-35 minut. Czas pieczenia zależy oczywiście od wielkości ryb. 10 minut przed końcem rozchylić folię, aby rybki trochę przypiec i zrumienić. Smacznego!

DLACZEGO WARTO JEŚĆ RYBY ?
  • Ponieważ jest to pierwszy rybny post pokuszę się o parę słów na temat dobrodziejstwa jedzenia ryb. Szczególnie polecane dla osób, które chcą stracić nadmiar kilogramów. Ponadto są źródłem wielu składników odżywczych, witamin i minerałów. 
  • Ryby są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. W 100 g pstrąga jest ich nawet 1000 mg. Kwasy omega-3 zwiększają przepływ krwi w naczyniach krwionośnych. W ten sposób przeciwdziałają miażdżycy, zawałom serca i udarom mózgu.
  • Obniżają poziom złego cholesterolu, podwyższając poziom dobrego HDL. Są składnikiem błon komórkowych, dzięki temu pełnią funkcję uszczelniającą oraz wspomagają prawidłową pracę naszych komórek, w tym komórek mózgowych
  • O niedoborze kwasów omega-3 może świadczyć sucha, łuszcząca się skóra oraz łamliwe, kruche włosy i paznokcie oraz problemy z utratą wagi ciała. Kwasy omega-3 pobudzają organizm do produkcji enzymów rozkładających tkankę tłuszczową. Ponadto korzystnie wpływają na płodność, regulując pracę hormonów płciowych.
  • Ryby są źródłem bardzo dobrej jakości białka. O wartości białka świadczy zawartość i ilość aminokwasów, oraz ich wzajemne proporcje. Białko ryb je posiada. Porcja pstrąga dostarcza nawet 100 g białka. Wpływa ono na pobudzenie przemiany materii.
  • Jadanie ryb jest korzystne dla naszego organizmu, dobrego samopoczucia, sprawności  intelektualnej, zdrowia i urody. Dlatego jedzmy je jak najczęściej, aby długo cieszyć dobrym zdrowiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)