Guten Appetit

środa, 24 kwietnia 2013

Najlepszy deser truskawkowy z tahini i stewią.Właściwości zdrowotne tahini i jogurtu greckiego


Kto nie lubi jogurtu greckiego i truskawek ? A do kompletu smak chałwy! Połączenie idealne. To najlepszy deser jaki kiedykolwiek zrobiłam. Lepszego też nie jadlam. Tu bita śmietana zdecydowanie przegrywa konkurencję. I to nie tylko z powodu wysokiej zawartości tłuszczu. Zanim przygotowałam owoce zjadłam pół miseczki kremu chałwowego i zabrakło mi do przystrojenia góry. Lekko kwaskowate owoce (dodałam maliny) ze słodyczą chałwy tworzą genialny mix smakowy.

Deser jest przepyszny! Nie można jednak przesadzić z dodatkiem tahini, bo zamiast intensywniejszego smaku chałwowego, zaskoczy nas lekki posmak goryczki. Taka "uroda" tahini. Używam ciemnej tahini, wykonanej z całych podprażonych ziaren sezamu. Deser nie tylko jest wyjątkowo smaczny, ale dzięki zawartości jogurtu, tahini i owoców również bardzo zdrowy.
Pozwolę sobie na kilka słów o właściwościach odżywczych tahni i jogurtu :

TAHINI to doskonałe źródło białka roślinnego. Ponadto zawiera dużo żelaza, manganu, siarki, cynku, witaminy C, B6, kwasu foliowego, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz błonnik.

JOGURT GRECKI zawiera szczepy bakterii lactobacillus bulgaricus. Te dobroczynne bakterie powodują, że jogurt zawiera probiotyki wpływające na odbudowę flory bakteryjnej. Zawiera też witaminę A, wapń, cynk, magnez i fosfor. Ma charakterystyczną gęstą konsystencję, jest idealnie kremowy i ma też wyjątkowy smak. Świetnie sprawdza się jako baza sosów, dipów czy deserów właśnie.
Te wspaniałe właściwości ma oczywiście tylko jogurt naturalny.

Składniki na 2 pucharki:
200 g jogurtu greckiego (użyłam 10 %, ale są ponoć chudsze)
2 łyżki tahini
2 łyżki miodu lub stewii lub ksylitolu
1 łyżka cukru pudru, miodu lub stewii
6-8 orzeszków pistacjowych
300 g truskawek, 2 garstki mrożonych malin i 1 garstka jagód+2 op.stewii a 2,1 g lub cukier

Wykonanie:
  • Pokroić truskawki w talarki, zamrożone maliny i jagody - wszystko razem umieścć w małym garnuszku. Dodać stewię lub cukier. Powoli podgrzewać, aż owoce się rozmrożą, a truskawki zmiękną. Jeśli przeszkadzają Ci pestki przetrzyj całość przez sitko. Odstawić do przestudzenia.
  • Jogurt przełożyć do miseczki. Dodać tahini, miód i stewię. Wymieszać łyżką. I to wszystko.  
  • Napełnić przygotowane pucharki naprzemiennie - owoce - krem chałwowy - owoce - krem. Posypać rozdrobnionymi orzeszkami pistacjowymi. Schłodzić w lodówce. Ja nie zdążyłam  schłodzić, desery zniknęły w oka mgnieniu.
                                                                    ŻYCZĘ SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)