Guten Appetit

piątek, 21 marca 2014

Por duszony w mleku kokosowym



Por należy do moich ulubionych zimowych warzyw. Nie tylko smaczny, zdrowy (jak zdrowy przeczytaj: tutaj ) to bez specjalnego nakładu pracy możesz przygotować z niego pyszny i szybki dodatek do drugiego dania. Super do mięs, ryb, jak również do wszystkich kaszowo-kotlecikowych dań wegeteriańskich. Tym razem naprawdę light, bo w towarzystwie mleka kokosowego. Jeśli drażni Cię intensywny smak i aromat pora (siarka !) musisz wiedzieć, że po obróbce termicznej bardzo on łagodnieje.

Natomiast w towarzystwie mleka kokosowego por zmienia się w prawdziwy delikates.  Prezentowałam już na blogu  duszonego pora w śmietanie ( link na górze postu),
jednak zamiana śmietany na mleko kokosowe całkowicie odmieniła nie tylko smak pora, ale i jego wartości odżywcze. Jest znakomity. 


Składniki:
2 pory- bez górnych, mocno zielonych części
1/3-1/2 szklanki mleka kokosowego
sól, pieprz
zielona natka pietruszki
1/3 łyżeczki czerwonej pasty curry
imbir - opcjonalnie
1 łyżka masła ghee

Wykonanie :
  • odciąć korzonki, bardzo dokładnie wypłukać ziemię, która zebrała się pomiędzy liśćmi, aż do białej części. Najlepiej przeciąć go wzdłuż na pół, aż do białego miejsca i starannie umyć rozdzielając poszczególne warstwy. Odciąć zbyt dużą ciemnozieloną część i zużyc np. do zupy
  • pory pokroić w 2 cm krążki, a imbir w drobną kostkę. Rozgrzać masło na patelni, dołożyć imbir i pokrojonego pora. Przesmażyć kilka minut do momentu, aż por straci objetość
  • wlać mleko kokosowe, dodać pastę curry i pogotować kilka chwil. Jak mleko lekko zgęstnieje zdjąć patelnię z ognia. Dodać soli, pieprzu,posiekaną zieloną pietruszke i podawać.
                                                              SMACZNEGO !

UWAGI: bez dodatku pasty curry i imbiru jest równie pyszny.
Wówczas zamiast zielonej pietruszki dodaj koperek.

2 komentarze:

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)