Guten Appetit

środa, 30 lipca 2014

Sałatka z pomidorów i kiszonego ogórka


Najprostsza i najsmaczniejsza sałatka na lato, dwuskładnikowa i właściwie sama się robi. Tyle nowych przepisów, tyle nowych smaków i kombinacji, a do tej sałatki wracam każdego lata. Gdy tylko przejedzą się pierwsze "małosolne" ogórki, a pomidory pachną już i smakują latem najlepszy  czas na sałatkę.
Pasuje właściwie do wszystkiego, a z bagietką może stanowić samodzielne danie. Moja za każdym razem jest inna, a sprawia to dodatek ziół. Pyszna z oregano, z dodatkiem mięty, tymianku lub bazylii.


Składniki na 2 porcje:
2 pomidory
2 domowe kiszone ogórki małosolne
1 średnia cebula biała lub czerwona lub czosnkowa
2 łyżki oliwy cytrynowej
1 łyżka octu białego winnego
1 b.płaska łyżeczka miodu
sól, pieprz

Wykonanie:
  • cebulę obrać, przekroić na pół i pokroić w półkrążki Przesypać solą, wymieszać i ugnieść, by cebula zmiękła. Odstawić
  • pomidory przekroić na pół, wyciąć piętki pokroić w cienkie półplasterki lub mniejsze kawałki
  • ogórka odsączyć z zalewy, osuszyć, przekroić na pół, a następnie w półplasterki
  • oliwę połączyc z octem winnym i miodem na gładki krem
  • zioła posiekać
  • wszystkie składniki połączyć, wymieszać, doprawić ewentualnie solą i pieprzem. Podawać schłodzoną
                                                        ŻYCZĘ SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. No właśnie, pychota, nadmiar skladników wcale nie jest dobry :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Lusia,tez tak uwazam - sila smaku w prostocie:)

      Usuń
  2. robie tak samo tylko bez miodu bo u nas szlaban na słodkie :) zamówiłam se u siostry co w londyńskich krainach mieszka temperówkę :) mam nadzieje, że będzie dobra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie u mnie miod zamiast cukru.Z czym robisz winegret,bo bez odrobiny slodyczy nie ma smaku? Ja tez biegalam za temperowka,po tym jak ujrzalam ja pierwszy raz w reklamie:) Siostra juz na pewno kupi extra model:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)