Guten Appetit

wtorek, 16 września 2014

Warzywa z piekarnika - dietetycznie


Warzywa pieczone z piekarnika to łatwy sposób na przygotowanie lekkiego obiadu. Smakują wyśmienicie same, mogą stanowić rownież idealny dodatek obiadowy do mięsa lub ryby. Ten sposób przygotowania warzyw daje nieograniczone możliwosci w doborze składników.
Kompozycje warzyw zmień i dopasuj do własnych upodobań smakowych. Warzywa upieczone w piekarniku mają ogromną przewagę smakowa nad tymi z "wody" i zachowują więcej wartości odżywczych. Są słodkie, soczyste i bardzo aromatyczne. Pysznie, zdrowo, kolorowo - bardzo polecam

Składniki:
podgotowane wcześniej ziemniaki (około 10 minut)
2 papryki
2 pomidory
1 cukinia
1 główka czosnku
sól, pieprz
oliwa
rozmaryn, tymianek

Wykonanie:
  • ziemniaki wyszorować i podgotować w łupinach około 10 minut
  • papryki umyć, usunać gniazda nasienne i pokroić w 2-3 cm paski
  • pomidory pokroić w ćwiartki
  • cukinie pokroić w grube słupki
  • czosnek przekroić w poprzek na pół
  • ugotowane ziemniaki ułożyć w naczyniu żaroodpornym, dołożyć przygotowane warzywa, skropić całość oliwą lub olejem, sola, pieprzem, dołożyć zioła
  • piec w piekarniku nagrzanym do 200°C okolo 30-40 minut, aż się ładnie zrumienią
                                                       ŻYCZĘ SMACZNEGO !

3 komentarze:

  1. Takie zapiekane warzywa są moimi ulubionymi :) Pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moimi również,właściwie same się robią i jakie zdrowe.Cóż chcieć więcej!

      Usuń
  2. Zdrowe, smaczne i pożywne - czego chcieć więcej? :) Zresztą jak każde danie z ziemniakami - jestem fanką ziemniaków!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)