Guten Appetit

wtorek, 7 października 2014

Płotka smażona z ziołami



Z punktu widzenia zdrowego odżywiania ryby są jednym z najbardziej wartościowych pokarmów, o dużej zawartości białka, wiamin z grupy B, witaminy D, wapnia, fluoru i jodu. Są lekkostrawne i często niskokaloryczne i co najważniejsze łatwe w przygotowaniu.
Nie są jednak popularne. Dlaczego? Argument, że są za drogie jakoś mnie nie przekonuje. Z polskich rzek i jezior, które stają się coraz czystsze, jak również ze stawów i chronionych hodowli pochodzi wiele smacznych  ryb, w bardzo niskich cenach. Kto osobiście oddaje się wędkarstwu lub ma w rodzinie wędkarza tak czy inaczej ma dostęp nie tylko pstrąga lub sandacza, ale często do zwykłej płotki, czy leszcza.
Moje dzisiejsze płotki nie pochodzą co prawda z jeziora lecz z Bałtyku, ale sposób przygotowania jest identyczny. Bałtyckie są nieco większe i mają czerwonawe płetwy. I jedne i drugie są tak samo smaczne. Rybki wystarczy obtoczyć w mące, usmażyć i pyszny obiad gotowy. Można urozmaicić ich smak dodatkiem ulubionych ziół. Polecam!


Składniki:
1 kg wypatroszonych płotek
sok z cytryny
sól
oregano, tymianek - opcjonalnie
mąka do obtoczenia
masło ghee lub olej do smażenia

Wykonanie:
  • sprawione i wypatroszone ryby dokładnie umyć na zewnątrz i w środku pod zimną bieżącą wodą
  • skropić sokiem z cytryny ze wszystkich stron, do środka włożyć po gałązce ziół i odstawić pod przykryciem do lodówki przynajmniej na 15 minut
  • na krótko przed smażeniem ryby natrzeć solą. Dzięki temu woda wypełniająca tkanki zostaje zabsorbowana przez sól. Jeśli zrezygnujesz z tego kroku, skóra pozostanie wilgotna i nie zbrązowieje podczas smażenia
  • rybę obtoczyć w mące, nadmiar mąki strzepnąć i układać na rozgrzanym oleju. Smażyć po kilka minut z obu stron do zrumienienia
                                                                    SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)