Guten Appetit

piątek, 9 stycznia 2015

Orkiszowe naleśniki z jarmużem i włoskimi orzechami



Jarmuż - "król zieleniny" po latach zapomnienia bryluje na kulinarnych salonach. Jest mega zdrowy i nie bez powodu robi furorę na całym świecie. Nie przegap jarmużu, wykorzystaj jego niezwykłe walory zdrowotne. Entuzjaści zdrowego odżywiania jednym tchem wyliczają jego zalety, więcej przeczytasz tutaj.
To typowe zimowe warzywo i właśnie teraz najlepiej po nie sięgnąć. Po pierwszych przymrozkach jest najsmaczniejszy, traci wówczas charakterystyczną goryczkę.
Jeśli Twoje pierwsze spotkanie z jarmużem nie należało do udanych, warto dać mu drugą szansę, bo jarmuż po prostu musi się pojawić w Twojej diecie.
Moja propozycja naleśników z nadzieniem serowo- jarmużowo- orzechowym na pewno Cię nie zawiedzie. To najsmaczniejsze danie z udziałem jarmużu jakie udało mi się przygotować i przekona każdego kto uważa, że jarmuż nie należy jednak do jego ulubionych warzyw. Polecam!

Składniki na 8-10 naleśników:
1 szklanka mąki orkiszowej jasnej pół na pół z pełnoziarnistą
0,5 szklanki mleka
0,5 szklanki gazowanej wody mineralnej
1 jajko L
szczypta cukru
1 łyżka oleju
1/2 łyżeczki soli

Nadzienie:
1 pęczek jarmużu (u mnie mrożony)
1 cebula
2- 3 ząbki czosnku
sól, pieprz, gałka muszkatałowa
tarty parmezan
2 garście orzechów włoskich
1 serek kremowy- 200 g
2- 3 łyżki masła ghee

Wykonanie:
  • wszystkie składniki na naleśniki wymieszać przy pomocy miksera na gładką masę bez grudek i odstawić na 30 minut
  • jarmuż bardzo dokładnie wypłukać w dużej ilości zimnej wody. Usunąć grube nerwy liściowe i drobno go pokroić. Użyłam mrożonego jarmużu. Przed mrożeniem usunęłam już grube nerwy liściowe, następnie pokroiłam. Teraz jeszcze dodatkowo po rozmrożeniu drobno je posiekałam
  • obrać cebulę i czosnek, drobno posiekać i przesmażyć na maśle. Dodać posiekany jarmuż, podlać wodą i dusić pod przykryciem do miękkości. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatałową. Jarmuż dusiłam 20 minut i kilkakrotnie podlewałam wodą. Nadmiar na koniec odparować. Przestudzić
  • usmażyć naleśniki
  • przestudzony jarmuż wymieszać z serkiem i posiekanymi orzechami włoskimi. Każdy naleśnik posmarować porcją nadzienia i zwinąć w rulon
  • naleśniki ułożyć w naczyniu do zapiekania, posmarować olejem, posypać startym parmezanem i posiekanymi orzechami włoskimi. Zapiekać w 200`C przez 20 minut, do zrumienienia brzegów
                                                            ŻYCZĘ SMACZNEGO!

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju naleśniki, a jak do tego dodać jarmuż to już bajka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z jarmużem to naprawdę bajka,najlepsze wytrawne nalesniki jakie jadłam:)

      Usuń
  2. uwielbiam jarmuż, świetny pomysł na naleśniki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,sama jestem zaskoczona tak smacznym efektem:)

      Usuń
  3. co to ma być za serek dokładnie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najodpowiedniejszy jest każdy kremowy, zwięzły serek np. Philadelfia, Almette lub ser z wiaderka na serniki:)

      Usuń
  4. Wyszło pycha. Dziękuję. Tylko uprzednio podgrzałam orzechy na patelni. Super zapach :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że smakowało. Też uwielbiam te naleśniki:) Pozdrowienia:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)