Guten Appetit

sobota, 21 marca 2015

Babka orzechowo - czekoladowa. Bezglutenowa


Jak każdego roku, poszukuję przed  Świętami Wielkanocnymi nowych, ciekawych przepisów na babki i mazurki. Tak trafiłam na przepis M.Łebkowskiego z "Przysmaków poskiego stołu". Babka w całości upieczona z orzechów laskowych z dodatkiem sporej ilości startej czekolady i niewiekim dodatkiem mączki ziemniaczanej. Pyszna, mięciutka, puchata i bardzo aromatyczna, ponieważ użyłam podprażonych orzechów.
W oryginale występują orzechy włoskie i jest więcej cukru. Babka jest bardzo łatwa i nia ma groźby upieczenia zakalca. Zachwyci wielbicieli orzechów i czekolady. Zapraszam do przepisu !

Składniki:
250 g mielonych orzechów laskowych
200 g gorzkiej czekolady
150 g ksylitolu/cukru pudru
200 g masła
4 jajka L
50 g mączki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia- 10g 
dodatkowo: 50 g czekolady gorzkiej + 50 ml śmietany kremówki

Wykonanie:
  • czekoladę zetrzeć na tarce. Orzechy wymieszać z czekoladą. Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia
  • masło utrzeć, dodając stopniowo cukier i żółtka. Wymieszać z mąką ziemniaczaną i orzechami z czekoladą. Połączyć z ubitą pianą i delikatnie wymieszać
  • ciasto przełożyć do foremki wysmarowanej masłem i obsypanej mąką. Piec 60 minut w temperaturze 180` C. Studzić początkowo w foremce, następnie na kratce
  • śmietanę kremówkę doprowadzic do  wrzenia. Dodać  połamaną czekoladę i mieszać do rozpuszczenia. Posmarować przestudzoną babkę
                                  SMACZNEGO !


11 komentarzy:

  1. Orzech + czekolada = smak ferrero rocher. Czy tak jest i w tym wypadku ? :) Chętnie bym wypróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upiecz, a smak Cię nie zawiedzie:) Aromatyczne, uprażone orzechy i dużo czekolady, babka jest pyszna:) Ale smak ferrero rocher ? Trudno porównywać, są to tak różne tekstury :)

      Usuń
  2. Super wygląda, zapewne też i smakuje:) Zapisuję by mogła ją sama upiec:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, smakuje super :) Bardzo polecam :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Sorry, już dopisuję - 4 jajka:)

      Usuń
  4. O! Zapisuję przepis - podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wynalazłam przepis od razu zabrałam się do pieczenia, jest świetna:)

      Usuń
  5. Witam
    Babeczka śliczna. Chciałam zapytać gdzie kupuje się takie zajączki cukrowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję:) Niestety zajączki nie są z cukru, sama szukałam cukrowych lub marcepanowych i niestety nie znalazłam. Widziałam je tylko w magazynach na zdjęciach. Chociaż może też były z porcelany jak moje?

      Usuń
    2. Są śliczne i naprawdę dodają uroku babeczce. Pozdrawiam

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)