Guten Appetit

piątek, 6 marca 2015

Kapusta włoska - duszona - dietetycznie


Kapusta włoska, niskokaloryczna, pełna witamin, najbardziej lekkostrawna spośród wszystkich kapustnych. Smakiem i wartością odżywczą przewyższa kapustę białą.
Zawiera magnez, wapń ( w 100 g -77 mg ),  sód, potas, mangan, fosfor, karoten, witaminy: E, B1, B2, B6, kwas nikotynowy. Najwięcej też zawiera siarki, która korzystnie wpływa na wygląd i kondycję włosów oraz paznokci - wzmacnia je, zapobiega ich łamliwości i kruchości.
Najłatwiejsza i najszybsza w przygotowaniu, bo lużne główki z kędzierzawymi liśćmi łatwo pokroić i w 10 minut  możesz podać duszoną jarzynkę. Świetny dodatek do każdego drugiego dania.

Składniki:

1/2 główki kapusty włoskiej
1 łyżeczka mąki
sól, pieprz
spora szczypta cukru
1 łyżka octu lub soku z cytryny

Wykonanie:
  • kapustę pokroić w grube 2- cm paski. Umieścic w rondlu, podlać małą ilością wody i gotować niecałe 10 minut do miękkości
  • łyżeczkę mąki wymieszać z niewielką ilością zimnej wody, połączyć z kapustą, zagotować
  • kapustę posolić do smaku, oprószyć pieprzem, dodać cukier i zakwasić octem. Podawać na ciepło. Podałam z kotletami mielonymi z orzechami włoskimi. Przepis tutaj.
                                                           ŻYCZĘ SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)