Guten Appetit

poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Pasta kanapkowa tuńczyk & awocado


Super zdrowe awocado i uniwersalny tuńczyk to składniki dzisiejszej pasty kanapkowej. Tuńczyka jedzmy raczej okazjonalnie ze względu na obecność rtęci, choć ponoć "zapuszkowany" ma jej dużo mniej niż świeży. Awocado to już samo zdrowie. To najkaloryczniejszy owoc, zawiera spore ilości tłuszczu, ale z dużą ilością kwasów oleinowych, które chronią serce i obniżają cholesterol. Jeden średni owoc to 41 g tłuszczu i 430 kcal.
Można nim smarować pieczywo, a będzie tak samo smaczne jak z masłem, ale dużo, dużo zdrowiej. Dzięki obecności tłuszczu cenne składniki są lepiej przyswajalne, a ma ich całkiem sporo. Witaminy C, E, A, K i z grupy B, magnez, wapń, fosfor, miedź i znaczne ilości potasu (dużo więcej niż banany). Ogrom antyoksydantów: luteina, zeaksantyna, likopen, czyni z awokado "superfood".
Pasta jest banalnie prosta do wykonania, a połączenie suchego tuńczyka z maślanym, tłustym awocado smakuje rewelacyjnie. Jednolitą konsystencję pasty doskonale przełamują ziarenka chrupiącego czerwonego pieprzu.  Polecam!


Składniki:
1 puszka tuńczyka w sosie własnym
1 awocado
czerwony pieprz
sól
sok z cytryny lub limonki
szczypiorek

Wykonanie:
  • tuńczyka odsączyć z zalewy
  • awocado przeciąć wzdłuż na pół, przekręcić i usunąć pestkę. Miąższ przełożyć do miseczki i natychmiast skropić sokiem z cytryny, by nie ściemniał. Wymieszać z tuńczykiem przy pomocy wiedelca lub najlepiej blenderem
  • doprawić solą do smaku. Podawać z posiekanym szczypiorkiem i czerwonym pieprzem
                                                               SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)