Guten Appetit

wtorek, 1 marca 2016

Gofry - super lekkie i chrupiące


Przepis na najlepsze gofry jakie możesz sam przygotować w domu, lepsze od tych z"budki". Są super chrupiące z zewnątrz, a w środku lekkie i bardzo puszyste. Ciasto jest stosunkowo rzadkie, ale tak ma być.
Udają się na każdej gofrownicy - tej najtańszej z supermarketu i tej wypasionej - tak zapewnia autorka przepisu, znalezionego tutaj. Swoje upiekłam na gofrownicy dużej mocy. Najbardziej chrupiące są gorące, a jeśli upieczesz ich więcej łatwo je odgrzać w tosterze i zajadać się chrupiącymi. Polecam!


Składniki na 8 sztuk:
150 g mąki orkiszowej 
250 ml mleka
50 g masła lub oleju kokosowego
3,5 g drożdży instant (płaska łyżeczka)
1 łyżeczka cukru
szczypta sody
szczypta soli
1 jajko

Wykonanie:
  • mleko delikatnie podgrzać w rondelku, dodać pokrojone masło (olej kokosowy), by się roztopiło 
  • odważyć do miseczki suche składniki. Dodać rozbełtane jajko i miksować ręcznym robotem powoli dolewając mleko. Ciasto powinno być gładkie, bez grudek. Przykryć miskę folią spożywczą i odstawić, by ciasto podwoiło objętość
  • wyrośniete ciasto wykładać porcjami na rozgrzaną gofrownicę i piec do zrumienienia wg wskazań producenta
                                                                   SMACZNEGO !

UWAGI : Przetestowałam gofry na "byle jakiej" tortownicy i są tak samo pyszne i chrupiące. Zamiast masła użyłam zdrowszego zamiennika oleju kokosowego i bardzo, bardzo polecam!


19 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis;) takich jeszcze nie robiłam... zapraszam zatem na moje trzy smakowe gofry domowe;pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/05/gofry-cynamonowe-czekoladowe-i.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze szukalam idealnego przepisu na gofry. Te z budki rzeczywiscie sa chrupiace. No ale nie mam watpliwosci,ze te z Twojego przepisu sa o wiele lepsze,chocby patrzac na liste skladnikow. Wyprubuje przepis:-P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mają naprawdę delikatną strukturę :) Podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:) Są delikatne i lekkie jak piórko:)

      Usuń
  4. Chciałam się zapytać jakiej gofrownicy Pani używa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Belgijskiej, obrotowej DOMO - 1400 W:)

      Usuń
  5. Bardzo chrupiące! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. czy można zastąpić suche drożdże świeżymi i ile gramów użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można, użyj 12 g świeżych drożdży i wymieszaj je z mokrymi składnikami:)

      Usuń
  7. Gofry z owocami... najlepsze... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy musi być mąka orkiszowa?

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie można kupić mąkę Orkiszową?

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)