Guten Appetit

czwartek, 19 maja 2016

Masełko z czosnkiem niedźwiedzim


Krótki sezon na czosnek niedźwiedzi właśnie dobiega końca. Dosłownie ostatnie listki drobno posiekałam, wymieszałam z masłem i otrzymałam świetne smakowe masełko. Jest dość czosnkowe w smaku, ale ilość czosnku możesz dowolnie modyfikować.
Super sprawdza się jako dodatek do smażonych steków i każdego innego mięsiwa z grilla. Smakuje z pieczonym ziemniakiem, ze szparagami, do pieczywa czosnkowego lub jako nadzienie do kotleta de volaille.

Składniki:
200 g miękkiego masła
sól morska
50 g liści czosnku niedźwiedziego

Wykonanie:
  • czosnek niedżwiedzi dokładnie umyj, osusz w papierowym ręczniku. Posiekaj w cieniutkie paseczki 
  • miękkie masło wymieszaj z solą i czosnkiem, najlepiej zrobić to widelcem. Przy pomocy kawałka folii spożywczej uformuj masło w wałek i przechowuj w lodówce. Możesz również masło zamrozić i odcinać potrzebne kawałki
                                                                   SMACZNEGO !


7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. No nie wiem czy najlepsze, ale na pewno bardzo dobre:)

      Usuń
  2. Bardzo lubię czosnek niedźwiedzi. Masełko godne polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:) W sezonie grillowym niezastąpione:)

      Usuń
  3. Wygląda smacznie, u mnie niestety nie widziałam nigdzie świeżego czosnku niedźwiedziego :/
    pozdrawiam, nielubiezmywania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, jest trudno osiągalny:) Pozostaje własna rabatka albo wycieczka do lasu:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Niestety mnie w tym roku ominęła ta przyjemność 😁:)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)