Guten Appetit

piątek, 17 czerwca 2016

Różane pierogi z truskawkami. Najlepsze ciasto na pierogi


Sezon truskawkowy w pełni, szkoda by było nie wykorzystać truskawek do przygotowania lekkiego, smacznego obiadu. Na knedle z truskawkami zapraszam tutaj, dzisiaj na pierogi z truskawkami i w dodatku na niezwyczajne pierogi z truskawkami, bo spowite cudownym różanym aromatem (przepis na cukier różany na blogu).
Wykorzystałam zeszłoroczny cukier różany. Posłodziłam nim truskawki w środku pierogów oraz jogurt, z którym je podałam. Po prostu pycha! Dzika róża jeszcze kwitnie, warto zebrać płatki i przygotować cudownie pachnący cukier różany, bardzo przydatny w kuchni.
Ciasto pierogowe zrobiłam z uniwersalnego i zarazem najlepszego i najprostszego przepisu. Pierogi są mięciutkie, świetnie się sklejają.
  
Składniki:
300 g mąki pszennej (u mnie orkiszowa mieszana 630+1050)
150 ml gorącej wody
1 łyżka oleju
solidna szczypta soli

Dodatkowo:
300 g truskawek
cukier różany
śmietanka  lub jogurt

mus truskawkowy (przepis tutaj) - opcjonalnie 

Wykonanie:
  • ciasto najłatwiej i najprzyjemniej jest przygotować w robocie kuchenym. Jeśli znasz dokładne proporcje mąki i wody to żaden problem. Odważone składniki umieścić w misie robota i hakiem zagnieść miękkie, elastyczne ciasto. W razie potrzeby dosypać niewielką ilość mąki. Owinąć w ściereczkę i zostawić na około 30 minut, by odpoczęło
  • truskawki umyć, osuszyć i odszypułkować, pokroić w kostkę
  • ciasto podzielić na 3 części. Na podsypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto, wykrawać kółka szklanką lub foremką. Nakładać po łyżeczce truskawek i 1/4 maleńkiej łyżeczki cukru różanego, sklejać i odkładać na ściereczkę
  • pierogi wrzucać na osolony wrzątek i gotować kilka minut po wypłynięciu na powierzchnię wody. Wybierać pierogi łyżką cedzakową
  • śmietankę lub jogurt wymieszać z cukrem różanym
  • pierogi podawać polane różaną śmietanką i  sosem truskawkowym
                                                                   SMACZNEGO !

    Milion smaków truskawek - edycja trzecia

    9 komentarzy:

    1. Kocham jesc pierogi :-). Robilam je raz w zyciu. Wrzucilam je na wrzatek,a one wszystkie mi sie posklejaly :-). I sie poddalam. Chyba odwaze sie i zrobie drugie podejscie :-).

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jak lubisz pierogi trzeba próbować, bo te domowe zawsze są najlepsze:) Pozdrawiam!

        Usuń
    2. A czy robilas kiedys z ciasta bezglutenowego?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jeszcze nigdy, ale kusi mnie i pewnie spróbuję:)

        Usuń
    3. o no to czekam na fajny przepis na bezglutenowe ciasto bo do tej pory moje proby mnie nie zadowalaly....ciasto sie lamie, I takie jakies hm...moze z maki tylko ryzowej bylyby delikatne I cienkie. Jest to dla mnie teraz wyzwanie bo mam w rodzinie 1 bezglutenowca.

      OdpowiedzUsuń
    4. A mogłabyś podać link lub napisać przepis, jak się robi taki cukier różany? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Są dwa linki: w tekście i w "dodatkowo":)

        Usuń
    5. Mniaam! Aż ślinka cieknie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! ;)
      Pozdrawiam
      Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Polecam, pierożki smakują wybornie!

        Usuń

    Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)