Guten Appetit

sobota, 30 lipca 2016

Jagodzianki FIT z kruszonką kokosową - IV



Latem królują drożdżówki z jagodami. Trzeba wykorzystać jagodowy czas i koniecznie je upiec. Są bardzo proste do przygotowania. Dziś czwarta już wersja jagodzianek. Tym razem masło zastąpiłam super zdrowym tłuszczem, a mianowicie olejem kokosowym. Są tak samo puszyste i mięciutkie, dodatkowo o ulotnym posmaku kokosa.
Eksperymentalnie po raz pierwszy użyłam również oleju kokosowego do przygotowania kruszonki. Kruszonka jest bardzo delikatna i bardzo kokosowa, po prostu pyszna. Polecam!


Składniki na 10 bułeczek:
320 g mąki orkiszowej jasnej 700
150 g mleka/mleka kokosowego
1 jajko
40 g oleju kokosowego
40 g cukru/cukru kokosowego
2 łyżeczki drożdzy instant
1/2 łyżeczki soli

Składniki na kruszonkę:
50 g mąki orkiszowj 700
50 g wiórków kokosowych
50 g cukru
50 g oleju kokosowego

dodatkowo: szklanka jagód

Wykonanie:
  • składniki na kruszonkę zagnieść do połączenia składników, owinąć w folie spożywczą i umieścić w lodówce
  • mleko podgrzać w rondelku razem z olejem kokosowym. Nie dopuszczać do zbyt wysokiej temperatury, bo gorące mleko unieczynni działanie drożdży Odstawić i dać czas olejowi kokosowemu, by się rozpuścił
  • składniki na ciasto umieścić w misie robota i zagnieść hakiem gładkie, lśniące ciasto. Przykryć ściereczką kuchenną i odstawić do wyrośnięcia. Ciasto powinno podwoić objętość 
  • wyrośnięte ciasto powtórnie zagnieść. Podzielić na 10 części, najlepiej odważając po około 50-55 g. Uformować kulki. Kulkę rozpłaszczyć w dłoni na placuszek, na środek nałożyć łyżeczkę jagód i 1/2 łyżeczki cukru, następnie zlepić jak pieroga. Układać zlepienim do dołu na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Czynność powtórzyć do wyczerpania składników. Blaszkę z uformowanymi bułeczkami przykryć ściereczką i odstawić  do napuszenia na około 20 minut
  • wyrośnięte bułeczki przy pomocy pędzla posmarować mlekiem i posypać kruszonką roztartą między palcami
  • bułeczki piec w 190`C 18 - 20 minut. Studzić na kratce 
                                                               SMACZNEGO !

10 komentarzy:

  1. Witam! Trafiłam na Pani bloga zupełnie przez przypadek i jestem zachwycona :) pięknie i smacznie tutaj u Pani. Będę zaglądać częściej. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa:) Serdeczmie zapraszam, rozgoście się:) Pozdrowienia:)

      Usuń
  2. Super apetyczne jagodzianki. Ostatnio jadlam te sklepowe:-). No ale gdzie im tam do Twoich. Przeapetyczne. Nie mam doswiadczenia z ciastem na drozdzach. Boje sie,ze cos pojdzie nie tak:-P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, dziękuję:) Mam nadzieję, że się udały. Nie wiem dlaczego, ale Twój komentarz wylądował w spamie, właśnie go znalazłam i publikuję:)

      Usuń
  3. Jagodzianki wygladaja przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana robie twoje jagodzianki,ale mam mrozone jagody,moga byc czy mam je rozmrozic?

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana robilam pyszne,ale jagody przeciekały.moze podpowiesz jakie inne nadzienie zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba urok jagodzianek, bo świeże też odrobinę przeciekają. Ostatnio robiłam z dużymi śliwkami, a w miejsce pestki kulka marcepana. Były pyszne:) Wg mnie wszystkie ulubione owoce pasują:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)