Guten Appetit

czwartek, 21 lipca 2016

Lemoniada z chia


Nasiona chia najczęściej są wykorzystywane do przygotowania puddingu np. na mleku kokosowym, szczególnie przez entuzjastów zdrowego odżywiania. Dziś podrzucam inny, ciekawy i bardzo smaczny sposób - lemoniadę z chia.

Chia - nasina szałwii hiszpańskiej, bogate są w cenne składniki, min. błonnik, liczne minerały i kwasy tłuszczowe omega-3 oraz omega-6.
Lemoniada świetnie gasi pragnienie, nawadnia organizm, a przez dodatek chia jest bardzo energetyczna.

Składniki na 2 porcje:
5000 - 600 ml wody
4 łyżki soku z cytryny
2 łyżeczki syropu z agawy lub miodu
2 łyżki nasion chia

Wykonanie:
  • do wysokiej szklanki wsyp nasiona chia, dodaj sok wyciśnięty z cytryny i syrop z agawy, ewentalnie miód i dopełnij niegazowaną wodą mineralną
  • dokładnie wymieszaj i odstaw napój na około 15-30 minut. W tym czasie nasina chia napęcznieją, a lemoniada zyska zawiesistą konsystencję
  • wypij razem z nasinami. Możesz dodać kostki lodu, listki mięty lub melisy  
                                                                NA ZDROWIE !

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie mogę się nie zgodzić:) Pozdrowienia:)

      Usuń
  2. Ja zawsze robiłam puddingi z chia, ale lemoniady jeszcze nie próbowałam :) Wracają upały, więc z chęcią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robilam lemoniady z chia :-). Wyglada apetycznie. Mysle,ze smakuje tez dobrze. Przyznam szczerze,ze obawiam sie,ze to troche taki kisiel :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, smakuje super:) Ma ciekawą, żelową ale nie kisielowatą konsystencję:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)