Guten Appetit

czwartek, 27 października 2016

Babka dyniowa - fit


Babka z dynią? Owszem tak, bo faza dyniowa trwa u mnie w najlepsze. Szkoda by było nie wykorzystać potencjału dyni. Wzmacnia system immunologiczny, co o tej porze roku jest nie do przecenienia, działa odkwaszająco. Ma małą zdolność wiązania azotanów z gleby, dlatego nawet jeśli kupisz dynię w supermarkecie przyniesz do domu okaz eko.

Babka jest w cudownie energetyzującym kolorze, idealna na pochmurne, bure dni. Mięciutka, wilgotna i co dzień to lepsza. Do upieczenia babki użyłam mąki orkiszowej i oleju zamiast masła, same zalety! Jeśli pieczesz babkę z tradycyjnej mąki pszennej dodaj tylko 2 łyżeczki proszku do pieczenia, zwiększona porcja przeznaczona jest do cięższej mąki orkiszowej, której tutaj użyłam.
I słodkości mogą być zdrowe!

Składniki:
250 g puree z dynii
4 jajka L
350 g mąki orkiszowej 630
220 g cukru/ksylitolu
150 ml oleju
2-3 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
skórka otarta z 1 pomarańczy
kilka łyżek soku z pomarańczy

Wykonanie:
  • puree z dynii przygotować wg przepisu z bloga 
  • jajka ubić z cukrem na puszysty kogel-mogel. Jajka powinny potroić objętość. Do masy, cały czas ubijając dodawać porcjami olej i puree z dynii. Na koniec wmieszać porcjami makę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i skórkę otartą z wyparzonej pomarańczy. Można dodać kilka łyżek soku z pomarańczy
  • wlać ciasto do formki. Użyłam foremki silikonowej, która nie wymaga smarowania. Jeśli używasz formy metalowej wysmaruj ją tłuszczem i wysyp mąką
  • piec w 170`C 60 minut, do suchego patyczka. Początkowo, około 10 minut studzić w foremce, potem wytrząsnąć babkę i studzić na kratce. Podawać posypaną cukrem pudrem
                                                              SMACZNEGO !


Na hasło: ZDROWE-GOTOWANIE czytelnicy mojego bloga mogą dokonać w sklepie Dajar zakupów z 10% zniżką. Rabat aktualny do 31.12.2016.
Przepis bierze udział w akcji #Ambition

Ambition z dbałością

8 komentarzy:

  1. Ten przepis testuje od reki :-). Jeszcze dzisiaj pieke babke. Tez moja foremka,ma takie wzorki :-). Moge uzyc maki orkiszowej typ 700?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz, choć do babki zawsze lepsza jest lżejsza mąka. Asekuracyjnie daj 3 łyżeczki proszku do pieczenia:)

      Usuń
  2. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości czy robić dyniową babkę...zdecydowanie robić :)
    Jest przepyszna. Wykonałam z mąki orkiszowej 700, z 3 łyżeczkami proszku do pieczenia i pominęłam cukier waniliowy, ponieważ nie mogłam go znaleźć w czeluściach mieszkania. Komentarz małego testera: "Jest lepsza niż najpyszniejsza czekolada".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, nam też bardzo smakowała:) Komentarz polecam uwadze czytelników:)

      Usuń
  3. Witam,wczoraj spędziłam chyba pół dnia na szukaniu przepisu na ciasto dyniowe.Wreszcie trafiłam na Pani bloga.To ciasto urzekło mnie kolorem.
    Ponieważ nie używam mąki orkiszowej,dałam tortową.Zamiast oleju dałam masło rozpuszczone i schłodzone,no i zamiast pomarańczy,dałam otartą skórkę i sok z jednej średniej cytryny.Ciasto wyszło przepyszne.
    Uwielbiam zapach skórki cytrynowej,więc to był strzał w dziesiątkę.
    Jednym słowem kolor,zapach i smak,marzenie.Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie dynia urzeka kolorem:) Twoja babka na pewno była jeszcze smaczniejsza, przez użycie lekkiej mąki:)
      Fajnie, że mogłam być inspiracją:) Serdecznie pozdrawiam

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)