Guten Appetit

piątek, 4 listopada 2016

Szybki andrut z masłem orzechowym


Domowy andrut, wyjątkowo szybki i łatwy do zrobienia, a przy tym bardzo smaczny. Pamiętacie przekładane wafle? Wiele osób darzy je sentymentem, bo robiły go nasze babcie i mamy.

Dziś nowsza, ekspresowa wersja znanego smakołyku sprzed lat i dużo zdrowsza od tradycyjnej (tradycyjny przepis znajdziesz tutaj), do której zużywano kostkę masła.
Dzisiejsze wafle przełożyłam masłem orzechowym, warstwą kwaskowatego dżemu i roztopioną gorzką czekokladą. Ilość warstw z masłem orzechowym musi równoważyć warstwa czekoladowa, by wafel nie był za suchy.

Składniki:
paczka wafli
1/2 szklanki masła orzechowego
150 g gorzkiej czekolady
75 ml śmietany kremówki
4-5 łyżek kwaskowatego dżemu

Wykonanie:
  • w rondelku zagotować śmietanę kremówkę, dodać połamaną czekoladę i mieszać do rozpuszczenia. Odstawić do ostygnięcia 
  • rozsmarować połowę przestudzonej czekolady na waflu. Smarować stronę wafla z głębszymi rowkami. Drugą warstwę stanowi masło orzechowe, czekolada, dżem i ponownie masło orzechowe
  • posmarowany wafel obciążyć deską kuchenną i odstawić na 1-2 godziny, by wafel się skleił. Pociąć wafel w kilkucentymetrowe pasy, a następnie w romby. Najlepiej pokroić wafla nożem-piłką
  • przechowywać w zamkniętym pojemniku 
                                                               SMACZNEGO !

7 komentarzy:

  1. Tez często robię takiego andruta, tyle ze mój jest przekładany masą kajmakową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pyszny, tylko niestety nie dla mnie, bo to sam cukier:)

      Usuń
  2. Czekalam na ten przepis :-). Mysle,ze bylo warto. Tez mam taki stary przepis,na krem z masla,czy nawet jakiejs margaryny :-). Twoj od razu sobie zapisalam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo mniej kaloryczny, zdrowszy i całkiem smaczny:)

      Usuń
  3. O matko! To cudo na instagramie,to rodzaj ciasta,czy cos w stylu ciasto-chlebek :-). Z gory przepraszam za ciekawosc,ale na kiedy masz to w planach do opublikowania,na blogu :-)?.


    OdpowiedzUsuń
  4. Andruty dzisiaj jedlismy do kawki. Mega pyszne. Teraz bede juz korzystala z tego przepisu. Oczywiscie przepis rozchwytywany. Odsylam wszystkich na Twoja strone:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie cieszy i dziękuję za miły komentarz:) Pozdrawiam:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)