Guten Appetit

poniedziałek, 20 marca 2017

Kapusta pekińska duszona z warzywami - bigos wegeteriański



Z kapusty pekińskiej najczęściej robimy surówkę do drugiego dania. Warto pokusić się i dla odmiany przygotować to smaczne, zdrowe warzywko na gorąco. Z dodatkiem kilku warzyw z udziałem kapusty pekińskiej przygotujesz  pyszny bigosik wegeteriański i to w ekspresowym tempie. Idealny dodatek do obiadu, ale z kawałkiem chrupiącej bagietki to pyszne samodzielne danie. Polecam przepis do wypróbowania! Zajadaliśmy się bigosikiem, a odgrzewany jest jeszcze smaczniejszy.

Składniki:
1 średnia kapusta pekińska
1 cebula
2 marchewki
1/2 pora
2 selery naciowe
2 łyżki smalcu/oleju
1 łyżeczka soli, pieprz
1/2 łyżeczki miodu
majeranek
sól, pieprz
1/2 puszki krojonych pomidorów
1/2 szklanki bulionu warzywnego - opcjonalnie
2 łyżki koncentratu pomidorowego

Wykonanie:

  • warzywa obrać, marchewkę zetrzeć na dużych oczkach tarki jarzynowej, seler naciowy i por cienko pokroić, kapuste pekińską poszatkować w grube paski
  • pokrojoną w piórka cebulę zeszklić na łyżce rozgrzanego smalcu. Dodać pozostałe warzywa i podsmażyć razem przez kilka minut
  • dodać poszatkowaną kapustę, pomidory z puszki, przyprawy i dusić pod przykryciem około 15 minut. W przypadku bardzo dużej kapusty można dodakowo podlać bulionem. Na końcu dosmaczyc sola i pieprzem
                                                                   SMACZNEGO !




8 komentarzy:

  1. Podoba mi się. Bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ten przepis bardzo mi odpowiada. Z pewnoscia skorzystam z przepisu. Bardzo podoba mi sie,taka lekka,warzywna wersja bigosu. Pewnie smak tez znakomity :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znakomity, zrobisz ją na pewno nie raz:)

      Usuń
  3. Coś wspaniałego Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)