Guten Appetit

sobota, 18 marca 2017

Kiszone cytryny - cenny probiotyk


Kiszone cytryny to prawdziwy rarytas, zaskakują wspaniałym, delikatnym smakiem i aromatem. Doskonały i zdrowy dodatek do wielu potraw, a wersja sfermentowana dodaje im tylko wartości i wydobywa głębię smaku. Każde danie z ich dodatkiem to uczta dla podniebienia.
Kiszona cytryna jest powszechnie stosowana w krajach śródziemnomorskich, zwłaszcza w kuchni marokańskiej.
To świetne źródło witamin, soli mineralnych, terpenów, rutyny. Jak każda kiszonka są probiotykiem i mają zbawienny wpływ na jelita i cały układ trawienny.
Szczególnie cennym o tej porze roku.
Jak je wykorzystać? Nadają się do sosów, dressingów, deserów, ciast, jogurtów, koktajli, sałatek, potraw mięsnych, rybnych i past.

Składniki:
6 cytryn Bio niewoskowanych + 3 na sok
7 łyżek soli gruboziarnistej
kawałek imbiru
kawałek kory cynamonu
2 listki laurowe

Wykonanie:
  • cytryny wyszorować i wyparzyć. Naciąć na krzyż do 3/4 długości cytryny. W nacięciu umieścić 1 łyżkę soli
  • cytryny dość ciasno ułożyć w słoiku. Dodać plasterki obranego imbiru, listki laurowe i laskę cynamonu. Zalać sokiem wyciśniętym z 2-3 cytryn. Wsypać dodatkową łyżkę soli, zalać przestudzoną, przegotowana wodą tak, by cytryny były całkowicie przykryte. Zakręcić i odstawić na 1 miesiąc. Przez pierwsze dni potrząsać słoikiem, by sól się dobrze rozpuściła
                                                                       SMACZNEGO !


8 komentarzy:

  1. No wreszcie chyba zrobię, bo wszyscy chwalą!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znakomity przepis. Wiele dobrego slyszalam o kiszonych cytrynach. Czy moze byc sol himalajska gruboziarnista?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda się nada, byle naturalna:)

      Usuń
  3. Fajny przepis.czekam na przepis z jej wykorzystaniem☺

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)