Guten Appetit

czwartek, 20 lipca 2017

Placuszki jogurtowe z jagodami


Placuszki jogurtowe z jagodami to kolejny przepis na wykorzystanie super zdrowych, czarnych jagódek. Koniecznie do przygotowania w sezonie jagodowym. Bardzo proste i super smaczne,  puszyste i bardzo mięciutkie. Dobry pomysł na leniwe śniadanie, podwieczorek lub słodki obiad. U nas cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Posmakują nie tylko dzieciom!


Składniki:
250 g jogurtu greckiego
2 jajka L
2 łyżki oleju lub masła
1-2 łyżki cukru/ksylitolu
200 g mąki orkiszowej jasnej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 lyżeczka sody
dodatkowo:
1 kubek jagód
cukier puder do posypania
jogurt

Wykonanie:
  • odmierzyć mąkę i wymieszać z sodą i proszkiem do pieczenia. Połączyć z resztą składników mieszając mikserem do uzyskania jednolitej masy. Odstawić na 10-20 minut do napuszenia
  • wykładać ciasto na rozgrzaną patelnię delikatnie posmarowaną olejem licząc po 1 łyżce na placuszek. Smażyłam po 4 placki równocześnie. Gdy placuszki urosną rozsypać na cieście jagody i obrócić na drugą stronę, następnie dopiekać do zrumienienia. Smażyć na wolnym ogniu do wykończenia składników
  • podawać posypane cukrem pudrem z dodatkiem jogurtu i resztą jagód
                                                                  SMACZNEGO 


12 komentarzy:

  1. Koniecznie zrobię w sobotę na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też idę robić🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupilas mnie tymi placuszkami :-). Przepis super,a zdjecia mowia same za siebie. Zarabiscie,apetycznie :-) :-) :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie tylko cieszy, dzięki:-)

      Usuń
  4. Saved as a favorite, I really like your website!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie placuszki, ostatnio robiłam bardzo podobne z truskawkami, pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z truskawkami też robiłam, były równie pyszne!

      Usuń
  6. Ja także uwielbiam takie racuszki, co prawda dawno nie miałam okazji ich próbować, ale wyglądaja naprawdę pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)