Guten Appetit

środa, 2 sierpnia 2017

Surówka z młodej kapusty, cukinii i rzodkiewek


Pyszna surówka z młodej kapusty, cukinii i rzodkiewek. Sprawdzi się jako dodatek do mięs, także z grilla, na lekkie danie lub kolację.
To pomysłowe połączenie podpatrzyłam w sierpniowym wydaniu "Kuchni".
Najlepsza z młodej, chrupiącej kapusty.
Polecam!

Składniki:
1/4 lub połowa małej, młodej kapusty- 500 g
1 cukinia
1/2 pęczka rzodkiewek
1pęczek dymki/cebula
koperek
2 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżeczka płynnego miodu
1 łyżeczka musztardy
sól, pieprz

Wykonanie:

  • ćwiartkę kapusty poszatkować. Posolić i ugnieść dłońmi, by lekko zmiękła
  • rzodkiewki i cukinię umyć, pokroić w cienkie półplasterki. Dodać do kapusty
  • dymkę lub młodą cebulkę drobno posiekać. Dodać do kapusty
  • olej wymieszać z miodem, octem jabłkowym, musztardą, dodać do smaku soli i pieprzu, następnie połączyć z poszatkowanymi warzywami i posiekanym koperkiem
  • podawać schłodzoną
                                                            SMACZNEGO !



4 komentarze:

  1. Kazdy przepis z cukinia,to dla mnie skarb. Mam wysyp cukinii. Surowka z pewnoscia mi bedzie smakowala :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest przepyszna! U mnie też cukinie stoja w kolejce do przerobienia. Teraz faszeruję miesem, faszeruję ryżem z kurkami.....

      Usuń
  2. Mam prosbe :-). Mozesz podac przepis,na faszerowane cukinie. Twoje propozycje wydaja sie ciekawe. Z gory dziekuje:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, wrzucę jako pierwszy przepis po niedzieli:) Cukinię faszerowaną mięsem juź publikowałam nie tak dawno temu:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)