Guten Appetit

środa, 28 lutego 2018

Batoniki owsiano - bananowe super fit


Batoniki owsiano - bananowe to pyszna słodka przekąska do pracy lub szkoły. Z powodzeniem zastąpią również coś słodkiego do kawy, bo batoniki smakują jak najlepsze ciasteczka.
Bez dodatku cukru, bez glutenu, bez laktozy, pełne pysznych bakalii.
To przekąska, która doda energii i zaspokoi głód na długi czas.
Bazę batoników stanowią błyskawiczne płatki owsiane,

poniedziałek, 26 lutego 2018

Krupnik wiejski z jarmużem


Krupnik z jarmużem, który proponuję dzisiaj  to sycąca i mocno rozgrzewająca zupa. Idealna na panującą mroźną pogodę. Właściwości rozgrzewające podnosi dodatek mojego ulubionego imbiru. Bulion ugotowałam na indyczych resztkach, do tego solidna porcja warzyw i dodatek drobnej kaszy jęczmiennej - kaszki wiejskiej i uczta gotowa. Bo zupa jest po prostu świetna!

sobota, 24 lutego 2018

Gołąbki wegeteriańskie z kaszą i pieczarkami


Gołąbki - klasyka kuchni polskiej. Dzisiaj w wersji jarskiej, bez mięsa, dietetyczne i po prostu bardzo pyszne.
Gołąbki zawinęłam w piękne, zielone karbowane liście kapusty włoskiej, a farsz stanowi drobna kaszka jęczmienna wiejska, pół na pół z orkiszową oraz pieczarki. Kapusta włoska smakuje rewelacyjnie, teraz jest jej najlepszy czas i warto to wykorzystać.

czwartek, 22 lutego 2018

Sałatka z czerwonej kapusty, pomarańczy i pestek granatu


Pomysłów na surówki nigdy za wiele, dlatego podrzucam kolejny pomysł z czerwoną kapustą w roli głównej. Kapustę sparzyłam wcześniej wrzątkiem dlatego jest mięciutka, a dzięki dodatkowi pomarańczy bardzo soczysta i winna. Pestki granatu dodatkowo zwiększaja jej walory zdrowotne i przyjemnie chrupią między zębami. Czerwona kapusta na bogato!

wtorek, 20 lutego 2018

Placki ziemniaczane super fit, bez tłuszczu z gofrownicy


Placki ziemniaczane kojarzą się z ciężkostrawnym i tłustym daniem. Niestety to prawda, bo smażone tradycyjnie mocno nasiąkają tłuszczem. Wiele osób właśnie z tego powodu odmawia sobie przyjemności chrupania ziemniaczanych placuszków.
Okazuje się, że możne je przygotować bez grama tłuszczu i to dużo szybciej niż tradycyjne. Zdrowiej, szybciej i bez mycia tłustej patelni. Po prostu upiecz je prostu w gofrownicy! Nareszcie gofrownica posłuży nie tylko do produkcji kalorycznych słodkości.

niedziela, 18 lutego 2018

Kimchi (kimczi) - pikantna kiszonka z Korei


Kimchi to kiszona kapusta pekińska z wersji azjatyckiej, symbol koreańskiej kuchni. To prawdziwa bomba zdrowotna, szczególnie teraz w sezonie na przeziębienia. Przyspiesza  metabolizm, oczyszcza z toksyn, poprawia odporność, obniża cholesterol.
To bogate źródło bakterii probiotycznych, bardzo pozytywnie wpływających na mikroflorę naszych jelit.
Według magazynu Health kimchi uznane zostało za jedno z 10-ciu najzdrowszych dań na świecie.
Właściwości zdrowotne ma prawie identyczne co nasza kiszona kapusta, jednak bogatsze jest w składniki poddane fermentacji - czosnek, imbir i chili.
Tradycyjnie w skład kimchi wchodzą: kapusta pekińska, rzodkiew, marchew, cebula, czosnek, imbir, papryka. Najważniejsza rolę w oryginale odgrywa dodatek koreańskiej papryki chili gochugaru. Nadaje ona niezwykłej pikanterii.
Kimchi to prawdziwa petarda smaku, mieszają się tu smaki kwaśne, z pikantymi i słonymi tworząc niepowtarzalną harmonię.

piątek, 16 lutego 2018

Skrei - zimowy dorsz z Norwegii


Skrei - zimowy dorsz - to rarytas prosto z Norwegii. Odławiany jest od stycznia do kwietnia i tylko w tych miesiącach możesz go upolować. Skrei po norwesku oznacza "wędrowiec". To dorsz pochodzący z arktycznego morza Barentsa. Dorasta za kołem podbiegunowym, by potem ruszyć w długą drogę na tarło ku norewskim Lofotom. 600 km droga zapewnia mu dużo ruchu i dobrą formę, dlatego mięso skrei`a jest zwarte, sprężyste o charakterystycznej strukturze płytkowej i bogate  w składniki odżywcze. Obfituje w białko, zawiera potas, selen, kwasy omega-3 i sporo jodu. Jest niskokaloryczne, bo 100 g to 81 kcal. W drodze przez morza  przyjmuje dużo zróżnicowanego i zdrowego pokarmu, co nadaje mu wyśmienity, naturalny smak.
Skrei charakteryzuje się niezwykle śnieżnobiałym kolorem, to prawdziwe "złoto Lofotów", a wśród kucharzy super delikates.

środa, 14 lutego 2018

Karczochy - najseksowniejszy afrodzyjak. Rissotto z karczochami na Walentynki


Karczochy to wytworne i niskokaloryczne warzywo, zarazem najseksowniejszy naturalny afrodyzjak. Nie może ich zabraknąć na walentynkowym stole. Przyrządź je ukochanej osobie!
Nie jest łatwo je kupić, ale warto się rozejrzeć za karczochami nie tylko z powodu przypisywanego mu działania i delikatnego smaku.
To bardzo zdrowe warzywko. Zawiera substancje czynne (flawonoidy, kwasy fenolowe, gorycze) działające jako antyutleniacze. Likwidują wolne rodniki, chronią naczynia mięśnia sercowego i mózgu, a także materiał genetyczny DNA w komórkach.
Cynaryna znajdująca się w karczochach osłania wątrobę i obniża poziom cholesterolu.
To dobre żródło błonnika, witaminy C, wapnia, fosforu i żelaza.

poniedziałek, 12 lutego 2018

Bułeczki orkiszowe pieczone metodą solno - drożdżową. Lutowa piekarnia


W lutowej piekarni Amber z bloga "Kuchennymi drzwiami" wybrała przepis Zorry (oryginalny przepis pochodzi stąd) na pszenne bułki upieczone metodą solno - drożdżową. To przepis, który udowadnia, że sól nie zabija drożdży. Metoda ta daje wiele korzyści, choć niekoniecznie przy domowym wypieku pieczywa. Mieszanina drożdży i 10% solanki czyni ciasto wyjątkowo plastycznym, wypieki dłużej pozostają świeże, a ciasto jest stabilniejsze co ma niebagatelne znaczenie przy produkcji, szczególnie na przemysłową skalę. Bułeczki mają drobniutki miękisz, chrupiącą skórkę i są bardzo smaczne.

niedziela, 11 lutego 2018

Pikantny gulasz pomidorowy z karczku


Pikantny gulasz pomidorowy z karczku to typowy zimowy posiłek. Już samo mięso, nie należy do dietetycznych, jest pożywne i syte, a przyprawy działają przyjemnie rozgrzewająco.
Gulasz przygotowałam bez dodatku mąki i śmietany.

piątek, 9 lutego 2018

Koktajl z jarmużu i mango - antyoksydacyjna bomba


Jarmuż można wykorzystać na wiele sposobów, ale w stanie surowym to prawdziwa odżywcza petarda.
Dlatego, by maksymalnie wykorzystać to super zdrowe warzywo i całą jego moc warto pić zielone koktajle z jego udziałem. Nie każdemu jarmuż smakuje, ale wariant w połączeniu z mango posmakuje każdemu. Koktajl jest pyszny i ma cudowną aksamitną konsystencję.
Polecam, to prawdziwa bomba antyoksydacyjna!

środa, 7 lutego 2018

Zupa z dynii i mango. Super fit


Zupa owocowa z dynii na pożegnanie sezonu dyniowego. To chyba najsmaczniejsza zupa dyniowa jaką jadłam. Jeśli jesteś dyniowym fanem, koniecznie do przygotowania. Co prawda zimowe zapasy dynii są na wyczerpaniu, ale można jeszcze ją upolować.
Dynii towarzyszy dodatek mango, napiszę krótko zupa smakuje obłędnie!

poniedziałek, 5 lutego 2018

Faworki orkiszowe bez cukru. Zdrowsza wersja


Faworki to karnawałowy przysmak i proponuję upiec je dla podtrzymania staropolskiej tradycji, oczywiście z najlepszego przepisu. Niezawodny przepis pochodzi z kuchni polskiej, jest prosty i nieprzekombinowany.
Choć faworki upiekłam z mąki orkiszowej jasnej 630, bądź co bądź mąki chlebowej są delikatne, kruche i doprawdy trudno im się oprzeć.
Są słodkie, ale słodycz nie pochodzi z cukru, a ze zmielonego na mączkę ksylitolu.
Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, proszku do pieczenia, ani sody. Rośnie dzięki napowietrzeniu poprzez wielokrotne składanie i wybijanie ciasta wałkiem.

sobota, 3 lutego 2018

Bataty Hassellback. Dieta szybka przemiana. Faza I i III


Bataty to doskonały zamiennik tradycyjnych ziemniaków lub chociażby urozmaicenie naszej diety. Są dużo zdrowsze, mają niższy IG i tak jak kolor wskazuje pełne są karotenoidów.
Bataty pieczone z piekarnika są najsmaczniejsze, a upiec można je na wiele sposobów. Pokroić w talarki lub na kształt frytek, ale upieczone na wzór ziemniaków Hasselback wyglądają naprawdę imponująco! To pyszny i cieszący oko dodatek do każdego dania. Czosnek i zioła doskonale przełamują i równoważą naturalną słodycz batata.

czwartek, 1 lutego 2018

Domowa chałwa słonecznikowa


Chałwa słonecznikowa to doskonała i zdrowa przekąska. Niepozorne pestki słonecznika kryją w sobie wiele składników odżywczych korzystnych  dla naszego zdrowia. To rewelacyjne źródło witaminy E i B6, fitosteroli, magnezu, wapnia, fosforu, żelaza, cynku, miedzi, selenu, manganu.
Jest tak pyszna, aż uzależniająca, a do tego przepis jest banalnie prosty. Chałwa słonecznikowa to tylko 2 składniki: ziarna słonecznika i miód.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...