Guten Appetit

środa, 30 maja 2018

Pesto z rukoli i pestek dynii


Pesto z rukoli i pestek dyni jest znakomite, ma głęboki i bogaty smak. Możesz je wykorzystać na wiele rozmaitych sposobów. Do dań z makaronem, zarówno na gorąco jak i na zimno w sałatkach, do serów, sosów, zup, dipów, twarogu.
Moje ostatnie odkrycie to młode ziemniaczki ugotowane w całości i obtoczone w rukolowym pesto. Po prostu genialne!

poniedziałek, 28 maja 2018

Pizza blanca ze szparagami


Cieniutka, chrupiąca pizza z białym sosem i zielone szparagi jest warta polecenia tym bardziej, że sezon szparagowy w pełni.
Pomimo kilku zaledwie składników pizza jest bogata w smaki. Biały sos na bazie śmietanki z cebulką w wersji wegeteriańskiej, w wersji dla mięsożerców możesz dodać pokrojony boczek lub kawałki łososia,

sobota, 26 maja 2018

Tort szpinakowy z kremem jogurtowym, truskawkami i pestkami granatu - super fit

Zielony tort kusi i intryguje swoim kolorem. Częstuję dzisiaj wszystkie mamy moim tortem. Zielone cudo ubarwi każdą uroczystość. Cudownie rzeźki, wiosenny, zielony kolor ciasto uzyskało dzięki dodatkowi szpinaku. Może dodatek szpinaku Cię przeraził, ale nie ma obaw. Ciasto nie ma posmaku szpinakowego. Ponieważ szpinak przed dodaniem został zmiksowany z olejem, ciasto jest wilgotne, puszyste, delikatne i nie wymaga ponczowania.
To jest moja wersja tego popularnego już od dosyć dawna ciasta w necie - wersja fit. Torcik przełożyłam kremem na bazie jogurtu i bitej śmietany, z truskawkami z dodatkiem pestek granatu. Niewielki dodatek żelatyny wspaniale stabilizuje krem.

piątek, 25 maja 2018

Idealne ciasto na zdrowszą pizzę orkiszową


Idealne ciasto na pizzę jest bardzo proste do przygotowania i może zrobić je każdy, nawet największy laik kuchenny.
Namawiam na zastąpienie mało wartościowej mąki pszennej - mąką orkiszową. Ma dużo więcej błonnika, składników mineralnych i łatwo przyswajalny gluten. Pizza orkiszowa będzie dużo zdrowsza od tradycyjnej. Możesz dodatkowo zwiększyć jej walory zdrowotne podmieniając jasną mąkę pełnoziarnistą lub mieszając obie mąki razem w różnych proporcjach.
Do zrobienia ciasta idealnego wystarczy dobry przepis, trochę cierpliwości i siły. Oszczędzam czas i siły, dlatego zawsze przygotowuję ciasto w robocie kuchennym.

środa, 23 maja 2018

Omlet ze szparagami z piekarnika (bez glutenu)


Omlet ze szparagami jest lekki, pyszny i sycący, idealny na śniadanie lub kolację. Omlet zapiekany w piekarniku jest jednym z najłatwiejszych i bardzo efektownych dań. W piekarniku omlet pięknie się ścina, nie w ma nawet potrzeby odwracania go na drugą stronę i robi się expresowo.
Szparagi idealnie komponują się z jajkiem, dlatego koniecznie musisz przygotować taki omlet chociaż jeden raz w sezonie szparagowym.

poniedziałek, 21 maja 2018

Hummus z pieczonym burakiem


Hummus to bardzo zdrowa i pożywna pasta z ciecierzycy pochodzaca z krajów arabskich. Można dodatkowo zwielokrotnić jej wartości odżywcze, poprzez dodatek np. buraka. To smaczne i kolorowe żródło żelaza, przeciwutleniaczy i witamin.
Nudnawy  hummus zyskuje cudny kolorek i nowy, intrygujący smak. Ponadto dodatek buraka świetnie spulchnia masę. Pomijamy tutaj także dodatek wody, ponieważ burak wystarczająco rozrzedza masę ciecierzycową.

sobota, 19 maja 2018

Pide - turecka pizza


Pide to bardzo popularny turecki specjał często nazywany turecką pizzą. Pewnie dlatego, że ciasto jest identyczne jak na pizzę, od włoskiej pizzy odróżnia tureckie pide tylko forma, bo zawsze ma kształt łódki.
W oryginale głównym składnikiem jest mięso wołowe, ja natomiast zrobiłam wersję wegeteriańską.

czwartek, 17 maja 2018

Tartaletki orkiszowe z rabarbarem


Rabarbar króluje w wypiekach i nic dziwnego, bo sezon na rabarbar jest bardzo krótki. Lubimy jego kwaśny, orzeźwiający smak. Rabarbar jest źródłem błonnika, dzięki czemu reguluje procesy trawienia. Ponadto sprzyja naszej sylwetce, bo w 100 g ma zalewdwie 20 kcal.
Dzisiejsze ciasto to podwójna porcja błonnika, bo i z rabarbaru i z mąki pełnoziarnistej.
Ciasto zrobiłam bez dodatku jajka, jest wyjątkowo kruche i super smaczne.

wtorek, 15 maja 2018

Koktajl z botwinki

Botwinka to młode listki buraka ćwikłowego to jedna z pierwszych nowalijek. Zawiera duzo witamin, żelaza i wapnia,10 antyoksydantów. Odkwsza i odtruwa organizm, ponadto liście botwiny zawierają substancje o działaniu podobnym do estrogenów, czyli hormonów młodości, piekna i sksu.
Korzyści z jedzenia ciemnozielonych listków, poprzetykanych blado różowymi nitkami sa ogromne. Koi nerwy, jest lekkostrawna i odświeżająca.

niedziela, 13 maja 2018

Przepisy na wykwintne dania ze szparagami


Maj i czerwiec to prawdziwy szał na szparagowe przepisy, nic dziwnego tyle właśnie trwa sezon na to wykwintne warzywo.
Jak przyrządzić szparagi?
Pomysłów jest bardzo wiele. Zapraszam do mojej galerii przepisów, którą uzupełniam z każdym nowym sezonem o nowe ciekawe dania ze szparagami. Znajdziesz u mnie przepisy na białe, zielone, a nawet fioletowe szparagi.
Wybrałam kilka klasyków i moim zdaniem najciekwszych szparagowych pomysłów. Klikając na link pod zdjęciem przyjdziesz do przepisu. Wiele innych, ciekawych szparagowych inspiracji znajdziesz klikając w Etykiety - następnie - Szparagi.

piątek, 11 maja 2018

Zupa szpinakowa z łososiem


Zupa szpinakowa z pieczonym łososiem na pewno posmakuje każdemu, kto ją skosztuje. Połączenie szpinaku i łososia nie zawodzi, w duecie to gwarancja wspaniałego smaku. Sama byłam zaskoczona, bo zmiksowany na krem szpinak smakuje najlepiej ze wszystkich szpinakowych opcji jakie znam.
Bardzo wiosenna zupa, do której możesz wykorzystać właśnie pojawiający się świeży szpinak lub przygotować z mrożonego.

środa, 9 maja 2018

Pierogi z farszem z dorsza i łososia


Pierogi z rybą? Też podchodziłam do tego dania dość sceptycznie, póki nie skosztowałam. Pyszne, delikatne, a dodatek sosu chrzanowego dopełnia wysublimowaną smakowo całość.
Farsz na pierożki przygotowałam z dorsza z dodatkiem łososia, by przełamać nie tylko smak, ale nadać trochę koloru pierogom.

poniedziałek, 7 maja 2018

Wegeteriańskie kotlety z fasolki mung


Fasolka mung, zwana również złotą fasolką to jedna z najzdrowszych fasoli. Ma właściwości mocno oczyszczające. Posiada zdolności usuwania toksyn z organizmu. Jak wszystkie fasole jest bogatym źródłem białka, wapnia, fosforu i innych składników odżywczych.
Jest lekkostrawna i może być spożywana często. Trzeba pamiętać, że jak wszystkie fasole jest bardzo kaloryczna, choć posiada niski IG.

sobota, 5 maja 2018

Rabarbarowy deser jogurtowy


Lekki, szybki i bardzo smaczny deser dla miłośników kwaskowatego, orzeźwiającego rabarbaru. Smak rabarbaru i kolor podkreśla dodatek malin, no chyba, że upolujesz rabarbar malinowy, wtedy opuść dodatek malin.
Wspaniały deser na leniwe popołudnie w ogrodzie, na tarasie lub zakończenie grillowej uczty.
Na pewno nie zagraża Twojej sylwetce!

czwartek, 3 maja 2018

Domowy preparat na żylaki


Drzewo kasztanowca to nie tylko maj i matury, to przede wszystkim wspaniały materiał zielarski. Prawie każda część kasztana, łącznie z korą zawiera niezwykle cenne dla naszego zdrowia składniki. Kwiaty kasztanowca, ale tylko te białe zawierają cenne saponiny triterpenowe, z których najważniejsza jest escyna. 

Escyna hamuje aktywność enzymów działających destrukcyjnie na ścianki naczyń włosowatych - tym samym uszczelnia je, poprawia ich elestyczność, zwiększa odporność na rozszerzanie i pękanie.
Escyna przeciwdziała obrzękom, leczy krwiaki i odmrożenia, zwalcza cellulit, zapobiega i leczy żylaki i hemoroidy.

Uszczelniająco i przeciwzapalnie działają takie flawonoidy jak  np. kumaryna (także składnik kwiatów kasztanowca). Ponadto usprawnia przepływ krwi, zmniejsza jej lepkość i rozrzedza ją.

wtorek, 1 maja 2018

Koktajl odmładzający - bomba beta-karotenowa


Koktajl na bazie marchewki i mango to prawdziwa bomba beta-karotenowa. I marchewka i mango cechuje bardzo duża zawartość beta-karotenu, związku chroniącego skórę przed niekorzystnym działaniem czasu.
Karetonoidy to bardzo silne antyoksydanty, które chronią każdą komórkę przed atakiem małych, wrednych wolnych rodników - sprawców procesów starzenia.
Karetonoidy powinny zwłaszcza docenić panie, ponieważ chronią skórę przed szkodliwym działaniem pronieniowania UV, korzystnie wpływają na kondycję skóry i zdrowie oczu. Opóźniają pojawienie się zmarszczek, chronią przed pojawianiem się plam i przebarwień. Koktajl bogaty w karetonoidy obniża ponadto ryzyko złamań osteoporotycznych.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...