Guten Appetit

poniedziałek, 30 lipca 2018

Koktajl jagodowy z ananasem


Na dobry start w nowy dzień/tydzień proponuję smoothie jagodowe z anansem. Koktajl jest pyszny, jeśli jeszcze nie znasz tego smaku, warto nadrobić zaległości.
Sezon jagodowy w pełni, wykorzystaj w pełni zdrowotny potencjał czarnych kulek.
Jagody mogą być świeże lub mrożone, ananas jednak powinien być dojrzały i soczysty, wtedy jest pełen smaku i słodyczy.

piątek, 27 lipca 2018

Jagodowy krem - puszek

Jagody to letni przysmak wielu osób. Też nie wyobrażam sobie lata bez jagodzianek i pierogów z jagodami. Jagody jemy codziennie, najczęściej w śniadaniowych koktajlach. Walory zdrowotne są nie do przecenienia. Jagody jedzone na surowo zachowują wszystkie cudowne właściwości zdrowotne. Korzystaj, póki są na wyciągnięcie ręki!

wtorek, 24 lipca 2018

Fasolka szparagowa z pomidorową salsą


Sezon na fasolkę szparagową ciągle trwa i oby jak nadłużej. Uwielbiam każdą, tą z masełkiem i bułką tartą również, wyjadaną prosto z garnka bez omasty, ale nieustannie poszukuję nowych pomysłów.
Dziś zapraszam na fasolkę z pomidorową salsą. Kolorowa i kapitalnie komponuje się smakowo z kwaskowatymi pomidorami. Salsa (czyli sos) to prosty dodatek zapożyczony z kuchni meksykańskiej.

sobota, 21 lipca 2018

Gryczane ciasto ze śliwkami. Przepis dla Helenki



Puszysty, słodki, pachnący wakacjami placek ze śliwkami. Okazuje się, że i ciasto może być pełne składników odżywczych, zamiast tuczących, pustych kalorii.
Mąka gryczana i orkiszowa pełnoziarnista zastąpiły tradycyjną białą, a ksylitol cukier. Bardzo proste do przygotowania i super smaczne. Informacja dla sceptyków - ciasto nie ma absolutnie gryczanego posmaku!

czwartek, 19 lipca 2018

Dżem z czarnej porzeczki - fit


Spieszę z przepisem na dżem z czarnej porzeczki, mam nadzieję, że owoce są jeszcze osiągalne. To jedne z najzdrowszych owoców, pełne flawonoidów: min. antocyjanów, rutyny i kwercetyny o silnym działaniu antyoksydacyjnym.
Czarne porzeczki to idelne owoce na domowe przetwory. Zawierają sporo pektyny. To rodzaj rozpuszczalnego błonnika, który sprawia, że dżem łatwo się zagęszcza.

wtorek, 17 lipca 2018

Udka kurczaka pieczone w sosie pomidorowo-paprykowym


Udka z kurczaka to świetny surowiec na prosty i szybki obiad. Tym razem wykorzystałam udka bez skóry i kości. Po obsmażeniu na patelni zalałam mięso sosem pomidorowo-paprykowym (ostatni słoik z zimowych zapasów - po przepis zapraszam tutaj)  i upiekłam w piekarniku. Pracy niewiele, a obiadek przepyszny.

niedziela, 15 lipca 2018

Rustykalna tarta migdałowa z wiśniami


Rustykalna tarta to bardzo proste kruche ciasto, nie potrzebujesz do niego nawet foremki. Wystarczy blacha z wyposażenia piekarnika. Moje ciasto jest ogromne, o średnicy ponad 30 cm. Dzisiejsza tarta jest pełna aromatycznych wiśni, midałowego kremu frangipane, dodatkowo rant i wnętrze tarty obsypałam płatkami migdałowymi. Ciasto przygotowałam z mąki orkiszowej wymieszanej pół na pół z mąką pełnoziarnistą.
Zapraszam do przepisu na pyszne, letnie słodkości!

piątek, 13 lipca 2018

Dżem wiśniowy z amaretto


Domowy dżem wiśniowy, wiadomo najlepszy. Bez żel-fixów, konserwantów i innych niechcianych dodatków.
Jak co roku dżemy robię z ksylitolem - są bez cukru, a słodkie. Jeśli preferujesz zdrową, naturalną kuchnię ten przepis jest dla Ciebie. Jeśli jest Ci obojętne czym słodzisz przetwory, użyj po prostu cukru w proporcji do ksylitolu 1:1.
Wiśnie to pyszne i bardzo aromatyczne owoce, a dżem przygotowany z samych wiśni ma wielu zwolenników. Smak można jeszcze dodatkowo podkręcić dodając i urozmaicić smak dżemu likierem migdałowym amaretto i płatkami  migdałowymi.

środa, 11 lipca 2018

Dorsz z patelni z tymiankiem - szybki obiad




Dorsz z patelni to bardzo prosty sposób na szybki obiad. Ryba smażona krótko jest bardzo soczysta. Delikatne mięso dorsza zamarynowane w soku z cytryny z dodatkiem aromatycznego tymianku smakuje znakomicie. Ryba nie musi być nudna, wystarczy dodatek tymianku, by danie nabrało innego wymiaru.

niedziela, 8 lipca 2018

Ciasto drożdżowe z truskawkami i morelami - proste, bez zaczynu


Ciasto drożdżowe to najzdrowsze ze wszystkich domowych wypieków. Drożdże są dobrym źródłem witamin z grupy B. Jeśli nie potraktujesz ciasta lukrem to jednocześnie jedno z najmniej kalorycznych. Zamiast kalorycznych dodatków lepiej wykorzystać sezonowe owoce. Dzisiejsze z truskawkami i morelami smakuje wyśmienicie.
Myślisz, że upieczenie ciasta drożdżowego wymaga jakiś specjalnych umiejętności? Nic bardziej mylnego, to naprawdę bardzo proste. Wymaga jedynie czasu, bo musi odpowiednio wyrosnąć.
Nie muszisz robić zaczynu z drożdży i cukru i części mąki, absolutnie nie ma takiej potrzeby. Wystarczy drożdże upłynnić - rozmieszać z dwoma łyżkami lekko ciepłego mleka i w tej postaci wymieszać z pozostałymi składnikami podanymi w przepisie. To wszystko! Możesz to zrobić w misie robota planetarnego, mikserem ręcznym lub jeśli wolisz po prostu ręką.

piątek, 6 lipca 2018

Kotleciki jagnięce


Mięso jagnięce jest dietetyczne i lekkostrawne, wyróżnia się dużą wartością odżywczą.
To jedno z najzdrowszych mięs dostępnych na rynku. W jagnięcie w dużych ilościach występuje kwas linolowy, mający właściwości antyutleniające, tym samym hamuje procesy powstawania nowotworów.
Mięso jagnięce bogate jest również w zbawienne dla naszego zdrowia kwasy orotowe, poprawiające funkcjonowanie wątroby i spowalniające procesy starzenia.
To mięso bogate w białko, w witaminy z grupy B, pełne cynku i żelaza.
Mięso jagnięce jest wyjątkowo delikatne, soczyste i bardzo smaczne,  niewątpliwie rarytas pośród mięs. To moje pierwsze spotkanie z jagnięciną. Mogę tylko żałować, że tak długo ociągałam się z kupnem tego wyjątkowego mięsa. Od pierwszego kęsa to mój absolutny fawortyt.
Odpowiednio długo zamarynowane jest pyszne, a kotleciki przygotujesz migiem. Idealne na letniego grilla lub do przygotowania na grillowej patelni.


Składniki:

mostek jagnięcy 600 g
oliwa 4 łyżki
czosnek 2 ząbki
rozmaryn 1-2 gałązki
sól, pieprz

Wykonanie:

  • utrzyj w moździerzu rozmaryn z solą, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Wymieszaj z oliwą
  • opłucz mięso, osusz, pokrój na kotleciki. Każdy ugnieć ręką, następnie natrzyj marynatą. Odstaw na całą noc do lodówki
  • kotleciki grilluj lub smaż na patelni grillowej po około 6 minut z każdej strony
  • kotleciki podałam na zielonych szparagach z ziemniakami obtoczonymi w rukolowym pesto (przepis na pesto tutaj)
                                                            SMACZNEGO !



środa, 4 lipca 2018

Chlebek bananowy z czereśniami - fit i wege


Chlebek bananowy, a właściwie najprostsze ciasto jakie można upiec. Bez miksera, bez ubijania, wystarczy łyżka lub szpatułka do wymieszania suchych składników z mokrymi. Bajecznie proste i bardzo smakowite, mięsiste i wilgotne. Najczęściej przypominam sobie o bananowym chlebku, gdy mam na stanie przejrzałe banany. To właśnie najlepszy przepis na wykorzystanie zapominanych, z czarnymi plamkami, bardzo dojrzałych bananów. Takie mają najwięcej słodyczy.
Dzisiejszy chlebek jest bez dodatku jajek, słodycz płynie z bananów i ksylitolu, a do upieczenia użyłam pełnoziarnistej mąki orkiszowej, pełnej błonnika.

poniedziałek, 2 lipca 2018

Chrupiące udka kurczaka z pieczarkami


Pieczone udka kurczaka to szybki i prosty sposób na pyszny obiad.
Niewiele się napracujesz, a jak smakuje taki obiadek. Mięso kurczaka jest lekkostrawne, zawiera dużo bardzo dobrze przyswajalnego białka. Dodatkowo udka z kurczaka to spora dawka witaminy B2 i cynku.
Udka upieczone w piekarniku są soczyste, a skórka chrupiąca. Tak przygotowane mięso będzie na pewno zdrowsze.
Do zamarynowania mięsa zamiast gotowych mieszanek użyj własnej (przepis na blogu)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...