Guten Appetit

niedziela, 30 września 2018

15 przepisów na dania z dynią


Sezon na dynię rozkręcił się na dobre i dlatego dania z dynii powinny zagościć na Twoim talerzu. Nie wiesz co zrobić z dynii?
Przepisy na dania z dynii to nie tylko rozgrzewające zupy. Neutralna w smaku dynia znakomicie komponuje się nie tylko w słodkich wypiekach , ale również w daniach wytrawnych.
Poniżej prezentuję przepisy na dania główne z dynią - dania mięsne i wegeteriańskie. Zapraszam!

sobota, 29 września 2018

Dyniowe knedle ze śliwkami i makowym masełkiem


Knedle ze śliwkami w nieco zmodyfikowanej formie, bo z dodatkiem musu dyniowego. I kolor cieszy oko i można dodatkowo przemycić więcej wartości odżywczych.
Nie na tym koniec innowacji, bo zamiast tradycyjnej omasty z bułką tartą w roli głównej, polecam polanie knedli masełkiem makowym. Bez dokładki się nie obejdzie!

czwartek, 27 września 2018

Przepisy na pyszne zupy dyniowe


Dynia to prawdziwa królowa jesiennych warzyw. Cudowny energetyzujący kolorek, multum walorów zdrowotnych i ogromna mnogość zastosowań czynią z niej ze wszech miar pożądane warzywo.
Bardzo łatwa w "obsłudze", a dzięki neutralnemu smakowi ląduje dzisiaj nie tylko w zupach. Dynię można wykorzystać praktycznie we wszystkich daniach. Z jej udziałem przygotujesz cudowne jesienne ciasta, upieczesz drożdżówki, chałki, chlebki i bułeczki. Zrobisz pomarańczowe lane kluseczki, kopytka i kluski śląskie.
Idealnie sprawdzi się w zapiekankach i jako składnik dań mięsnych. Przez lata prowadzenia bloga powstała niemała galeria dań z dynią w roli głównej.
W najbliższych postach chciałabym przypomieć smaczne dyniowe przepisy, trochę już zapomniane, warte jednak je odkurzyć.
Na początek dyniowe zupy.

wtorek, 25 września 2018

Sałatka obiadowa z buraczków, czerwonej cebuli i imbiru


Burak to najzdrowsze i zarazem najbardziej uniwersalne warzywo. Są niedrogie i pyszne. Sałatka z buraczków to polski klasyk, idealny dodatek do wielu dań obiadowych. Nie ukrywam, to mój absolutny faworyt wśród warzyw. Przepis na klasyczną sałatkę z tartym jabłkiem i cebulą znajdziesz tutaj. Dziś zapraszam na jeszcze smaczniejszą sałatkę, z dodatkiem zeszklonej czerwonej cebuli i sezonowych owoców, ale w zastępstwie możesz użyć rodzynek lub suszonej żurawiny.

niedziela, 23 września 2018

Czerwone bajgle z burakiem


Przywykliśmy do pewnej monotonii jeśli chodzi o pieczywo, bo albo białe, albo ciemne razowe bułeczki. A gdyby tak wprowadzić małe urozmaicenie?
Proponuję czerwone bajgle. Kolor jest naturalny i pochodzi z  czerwonego buraczka. Nie tylko wnosi do śniadaniowej bułki dużo energii, ale i dodatkowe wartości odżywcze.
Bajgle to bułeczki obgotowywane przed pieczeniem w wodzie z sodą, taka tradycja, ale tak naprawdę są bardzo proste do przygotowania.

piątek, 21 września 2018

Klopsiki z indyka gotowane na parze


Propozycja na pyszny lekkostrawny obiad - klopsiki z indyka gotowane na parze. Do parowanie wykorzystałam bambusowy koszyk, ale możesz przygotować je w tradycyjnym parowniku.
Klopsiki powstały z najbardziej dietetycznej części indyka - piersi. W tym wydanie mięso jest wilgotne, miękkie i pachnące. Do mięsa dodałam cukinię, by zwiększyć ich walory zdrowotne.
Klopsiki podałam z sosem koperkowym.

środa, 19 września 2018

Kiszone pomidory


Spożywanie kiszonek jest bardzo zdrowe, bo to naturalne probiotyki, a lista warzyw nadających się do kiszenia stale się powiększa. I bardzo dobrze, bo trzeba wiedzieć, że każde warzywo to inny rodzaj szczepu prozdrowotnych bakterii.
Pomidory jeszcze są dostępne, teraz są pyszne i mają doskonały smak. To prawdziwa bomba witaminowa, a w formie kiszonki wartości zdrowotne pomidorów się zwielokratniają.
Kiszone pomidory to specjalność rodem z Ukrainy. Już po 3 dniach nadają się do jedzenia, a im dłużej stoją, tym są kwaśniejsze.

poniedziałek, 17 września 2018

Domowy ocet jabłkowy - niezawodny przepis


Ocet jabłkowy (cydrowy) to najprawdopodobniej najdoskonalszy pokarm stworzony przez naturę. Są na to dowody sięgające aż do roku 400 p.n.e - Hipokrates stosował go swoim pacjentom jako rodzaj antybiotyku i uzdrawiający eliksir.
Zalety octu jabłkowego sławione są po dzisiejsze czasy.
Ocet jabłkowy jest wielozadaniowy, stosowany jest zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Działanie octu zostało przebadane, a liczne testy potwierdziły jego wszechstronne działanie. Dzięki swoim właściwościom stał się najpopularniejszym octem wśród zwolenników zdrowego odżywiania.
Kochają go takż dietetycy, bo to wyrazista przyprawa, która nie zawiera kalorii.
Na całe laty zapomniany, wraca dzisiaj do łask. Jest doskonały nie tylko do wykorzystania w kuchni. Nie jest łatwo kupić dobrej jakości ocet jabłkowy, ale na szczęście można przygotować go samodzielnie.

piątek, 14 września 2018

Ciasto śnieżny puch - bajeczny serniczek


Prezentuję dziś ciasto "śnieżny puch", bo pod taką nazwą egzystuje ono w necie. Dla mnie to po prostu mega puszysty, bajeczny serniczek bez pieczenia. Jednak sernik, ponieważ to główny składnik tego wspaniałego ciasta. Ciasto jest lekkie i puszyste dzięki dodatkowi ubitej śmietany kremówki, a całość wiąże galaretka owocowa. Górę wieńczy posypka kokosowa. Kolor ciasta zależy od rodaju  galaretki jakiej użyjesz.

środa, 12 września 2018

Naleśniki oładkowe (maślankowe) z karmelizowanymi śliwkami


Naleśniki oładkowe znalazłam w "Prawdziwej kuchni polskiej" Hanny Szymanderskiej. Nie powiem Wam co oznacza ta nazwa, bo nie wiem i nic na ten temat nie znalazłam. Może ktoś z Was podpowie?
Naleśniki oładkowe z przepisu to naleśniki na maślance. Są cudownie mięsiste, dość grube i bardzo syte. Właściwie nadają się do podania z samym cukrem pudrem.
Moim naleśnikom towarzyszy jednak jesienny dodatek karmelizowanzch śliwek. Ten niepozorny owoc to bogactwo składników odżywczych i nie powinno go zabraknąć w zdrowej diecie, a karmelizowane smakują naprawdę doskonale.

poniedziałek, 10 września 2018

Jesienny koktajl - bomba witaminowa - burak+figa+śliwka


Koktajl to najprostsza metoda na dostarczenie codziennej porcji witamin i mikroelemetów. Doskonały na śniadanie, podwieczorek lub lekką kolację.
Szukasz właśnie apetycznego koktajlu? Proszę bardzo, ten przepis jest dla Ciebie. Do przygotowania koktajlu wykorzystałam dary jesieni - buraka, śliwki i figi. Koktajl jest pyszny i słodki jak żaden inny, dzięki naturalnej słodyczy fig.

piątek, 7 września 2018

Strogonow z indyka


Strogonow mniej klasycznie, bo z wykorzystaniem indyczej piersi, z dodatkiem pieczarek i czerwonej papryki. To kolejna smaczna propozycja wykorzystania mięsa z indyka.
Aromatyczne, pyszne danie idealne na letnie dni. Jest lżejsze od tradycyjnego i na pewno dużo szybciej je przygotujesz.

środa, 5 września 2018

Krakersy z siemienia lnianego - super fit


Super fit krakersy i do tego nieziemsko zdrowe. Krakersy z siemienia lnianego, nie licząc dodatku wody, praktycznie są z jednego składnika.
Idealne solo, lub do pochrupania przed tv, idealny dodatek do past, hummusów, sałatek i do lunch boxów.
Są super chrupiące, fenomenalne, a przepis oczaruje Cię swoją prostotą.

poniedziałek, 3 września 2018

Czarny ryż z Piemontu i prosta sałatka z kalafiorem


Pośród innych odmian ryżu, czarny jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o jego wartości odżywcze i walory zdrowotne.
Niedawne badania wykazały, że zaledwie jedna łyżka tego produktu zawiera więcej korzystnych dla zdrowia przeciwutleniaczy zw. antocyjanami niż taka sama ilość jagód. Ma też więcej błonnika i witaminy E, przy znacznie niższym poziomie cukru.
Ma łagodny, lekko orzechowy smak i przyjemną teksturę stawiającą opór pod zębami. Jest bardzo smaczny.
Uprawiany jest w Indonezji i Tajlandii i tu się zdziwsz - we włoskim Piemoncie.
Dostarcza ważnych dla zdrowia aminokwasów (18), dużo żelaza, magnezu, cynku i wapnia.
Eksperymentalnie był wykorzystywany do stymulowania pracy żołądka, zauważono poprawę pracy nadnerczy jak również poprawę wzroku.
Jego kolor to głęboka czerń przechodząca w purpurę podczas gotowania. Ciemny kolor to zasługa ogromnej ilości antocyjanów.

sobota, 1 września 2018

Omleciki biszkoptowe z bitą śmietaną i borówkami


Omleciki biszkoptowe to najsmaczniejszy deser na ostatnie wakacyjne dni, z dodatkiem borówek lub malin po prostu poezja smaku. Niezwykle prosty do przygotowania. Omleciki są lekkie jak piórko i cudownie puchate. Na jednym ciastu na pewno się nie skończy!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...