Guten Appetit

poniedziałek, 21 maja 2018

Hummus z pieczonym burakiem


Hummus to bardzo zdrowa i pożywna pasta z ciecierzycy pochodzaca z krajów arabskich. Można dodatkowo zwielokrotnić jej wartości odżywcze, poprzez dodatek np. buraka. To smaczne i kolorowe żródło żelaza, przeciwutleniaczy i witamin.
Nudnawy  hummus zyskuje cudny kolorek i nowy, intrygujący smak. Ponadto dodatek buraka świetnie spulchnia masę. Pomijamy tutaj także dodatek wody, ponieważ burak wystarczająco rozrzedza masę ciecierzycową.
Najsmaczniejszy jest burak upieczony w piekarniku, ale w zastępstwie i ten ugotowny da radę. Przepis na  idealny klasyczny hummus  zapraszam tutaj.

Składniki:
1 puszka ciecierzycy
1 burak
1-2 łyżki soku z cytryny
1 ząbek czosnku
2 łyżki tahini
sól, pieprz
czarny sezam/ czarnuszka
kumin - na czubek noża
oliwa

Wykonanie:

  • ciecierzycę z puszki dokładnie opłukać na sitku pod bieżącą wodą. Odsączyć
  • buraka owinąć w folię spożywczą i upiec w piekarniku, np. przy okazji innych wypieków (około 1 godz)
  • ciecierzycę, obranego, pokrojonego na mniejsze części buraka, czosnek i pozostałe przyprawy zblendować na gładka masę
  • hummus z burakiem wyśmienicie smakuje z awokado i listkami rukoli. Z tego powodu nie dodaję do hummusu za dużo oliwy, ponieważ awokado zawiera sporo tłuszczu. Polecam!
                                                                  SMACZNEGO !

sobota, 19 maja 2018

Pide - turecka pizza


Pide to bardzo popularny turecki specjał często nazywany turecką pizzą. Pewnie dlatego, że ciasto jest identyczne jak na pizzę, od włoskiej pizzy odróżnia tureckie pide tylko forma, bo zawsze ma kształt łódki.
W oryginale głównym składnikiem jest mięso wołowe, ja natomiast zrobiłam wersję wegeteriańską.

czwartek, 17 maja 2018

Tartaletki orkiszowe z rabarbarem


Rabarbar króluje w wypiekach i nic dziwnego, bo sezon na rabarbar jest bardzo krótki. Lubimy jego kwaśny, orzeźwiający smak. Rabarbar jest źródłem błonnika, dzięki czemu reguluje procesy trawienia. Ponadto sprzyja naszej sylwetce, bo w 100 g ma zalewdwie 20 kcal.
Dzisiejsze ciasto to podwójna porcja błonnika, bo i z rabarbaru i z mąki pełnoziarnistej.
Ciasto zrobiłam bez dodatku jajka, jest wyjątkowo kruche i super smaczne.

wtorek, 15 maja 2018

Koktajl z botwinki

Botwinka to młode listki buraka ćwikłowego to jedna z pierwszych nowalijek. Zawiera duzo witamin, żelaza i wapnia,10 antyoksydantów. Odkwsza i odtruwa organizm, ponadto liście botwiny zawierają substancje o działaniu podobnym do estrogenów, czyli hormonów młodości, piekna i sksu.
Korzyści z jedzenia ciemnozielonych listków, poprzetykanych blado różowymi nitkami sa ogromne. Koi nerwy, jest lekkostrawna i odświeżająca.

niedziela, 13 maja 2018

Przepisy na wykwintne dania ze szparagami


Maj i czerwiec to prawdziwy szał na szparagowe przepisy, nic dziwnego tyle właśnie trwa sezon na to wykwintne warzywo.
Jak przyrządzić szparagi?
Pomysłów jest bardzo wiele. Zapraszam do mojej galerii przepisów, którą uzupełniam z każdym nowym sezonem o nowe ciekawe dania ze szparagami. Znajdziesz u mnie przepisy na białe, zielone, a nawet fioletowe szparagi.
Wybrałam kilka klasyków i moim zdaniem najciekwszych szparagowych pomysłów. Klikając na link pod zdjęciem przyjdziesz do przepisu. Wiele innych, ciekawych szparagowych inspiracji znajdziesz klikając w Etykiety - następnie - Szparagi.